28 Aralık 2010 Salı

PATATESLERİ BİRDE BÖYLE SOYALIM

Patates...düşündüğümüz zaman mutfağımızda ne kadar vazgeçilmez olduğunu görüyoruz.Neler yapmayızki ondan kızarması, çeşit çeşit salataları,et yemeklerinin yanında olmazsa olmazı daha neler neler....hepsi çok güzelde bende haşladıktan sonra soyma işlemini pek sevmiyorum.Bazı arkadaşlarım daha kolay pişmesi ve kabuk soyma işlemi olmasın diye önceden kabuklarını soyup patatesleri doğrayarak kaynatıyorlar ama o zamanda bütün vitamini gidiyor...bence. Paylaşmak istediğim püf noktasını ise bir beyefendiden  arkadaşımın eşinden ögrendim. Patates leri yıkadıktan sonra ortasından başlıyarak etrafını bıçakla yusyuvarlak çiziyoruz ve piştikten sonra iki taraftan tutarak kabuklarını hafifçe çekiyoruz hepsi bu kadar.Gerçekten çok pratik....

3 yorum:

buzlubadem dedi ki...

Ben önceden soyuyorum ama tencereye yerleştirdiğim buhar aparatında pişiriyorum, lezzeti de suya karışıp azalmıyor böylece.

eldivenlerim dedi ki...

çok değişikmiş, birşey daha öğrendim;) paylaştığın için tşkler.....

durutarifler dedi ki...

Tam da yarın patates haşlayıp salata yapacaktım. süper oldu.

Yaşamınca güzel yıllar, mutlu yarınlar, gerçek dostluklar hep senin olsun. MUTLU YILLAR!